piątek, 29 kwietnia 2016

BIO - CHROM PHARMA NORD







Nadeszła wiosna. Ściągamy z siebie ubrania, a tam... oponka ;). Coś trzeba z tym zrobić.  Nie trzeba było mi wiele zrzucać, kilo może dwa, ale ciągła chęć na słodycze skutecznie mi to uniemożliwiała. Znalazłam jednak coś, co "uśmierza" ochotę na łakocie, a mianowicie  CHROM firmy PHARMA NORD  Dlaczego dzięki temu pierwiastkowi? Tego dowiecie się w dzisiejszym poście.


Zanim jednak skusiłam się na taką kurację, przewertowałam internet w poszukiwaniu informacji, które okazały się sprzeczne. W ciągu ostatnich lat prowadzonych było wiele badań dotyczących roli chromu m.in. w zapobieganiu i leczeniu cukrzycy typu 2, chorób układu krążenia, jako środka wspomagającego odchudzanie. W ostatnich latach chrom w postaci suplementu diety był często polecany jako środek wspomagający odchudzanie, przyrost masy beztłuszczowej i redukcję tkanki tłuszczowej. Jednakże wyniki badań nad wpływem suplementacji chromem na masę i skład ciała również nie są jednoznaczne, a wiele z nich nie wykazało istotnego wpływu tej suplementacji na redukcję masy ciała. W przypadku stosowania suplementacji chromem wskazuje się, także na potrzebę zachowania ostrożności z uwagi na możliwość wystąpienia szkodliwego działania tego pierwiastka przy nadmiernym jego spożyciu.

Pomimo licznych badań nad rolą chromu w organizmie człowieka pozostało jednak wiele pytań bez odpowiedzi, np. dotyczące jego toksyczności czy działania przeciwcukrzycowego. Również z powyższych względów, stanowisko Grupy Roboczej ds. Żywienia w Cukrzycy Europejskiego Stowarzyszenia do Badań nad Cukrzycą, jak i Amerykańskiego Towarzystwa Diabetologicznego w stosunku do zaleceń stosowania sulpementacji chromem przez osoby chore na cukrzycę oraz osoby z otyłością jest negatywne.

Związki chromu dostają się do organizmu człowieka na drodze pokarmowej, przez układ oddechowy oraz przez skórę. Z badań wielu osób, które przyznały się, że nie potrafią zapanować nad apetytem na słodycze wynika, że w ich organizmach brakuje chromu. Na tej podstawie badacze wysunęli pogląd, że uzupełnienie niedoboru tego pierwiastka może ułatwić odchudzanie. Okazało się to prawdą, bowiem chrom poza tym, że poprawia metabolizm aminokwasów i ułatwia utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu, dba również o to, by trzustka nie produkowała więcej insuliny niż jest to nam potrzebne. Dzięki temu nie miewamy wilczego apetytu na słodycze.



Co mówi o nim producent?

Bio-Chrom zawiera opatentowane organiczne źródło chromu ChromoPrecise®, są to drożdże chromu opracowane specjalnie w celu zapewnienia optymalnej dostępności biologicznej.
Pomaga utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi
Przyczynia się do prawidłowego metabolizmu składników odżywczych
Wysoka biodostępność
Wyprodukowany zgodnie z wymogami duńskiej kontroli farmaceutycznej
Więcej na temat chromu PharmaNord znajdziecie TU
Co mówię o nim ja? 

Jak widać, mój chrom znajduje się w bardzo ładnym opakowaniu, można powiedzieć, że eleganckim, w postaci kartonika. W kartoniku znajduje się blister z okrągłymi tabletkami, koloru kawy z mlekiem. Nie są duże, więc można je z łatwością przełknąć. Miałam obawy przed jego zastosowaniem, z racji tego, że nie ma potwierdzonych badań co do jego toksyczności, więc zażywałam tylko jedną tabletkę dziennie. Czy mi pomogły? Może minimalnie tak, bo troszkę zmniejszył się mój apetyt na słodycze, ale waga pozostała bez zmian. Czy unormowało mi poziom cholesterolu? Nie wiem, bo zażywam inne tabletki działające właśnie na to. Ogólnie rzec ujmując nie zauważyłam ani pozytywnych ani negatywnych skutków. Może gdybym stosowała go dłużej, ale nie zaryzykuję i wole ten cenny pierwiastek dostarczać do mojego organizmu w naturalny sposób, czyli jedząc warzywa, owoce, kasze itp.

Dlaczego chrom jest potrzebny?

Chrom chroni przed cukrzycą typu 2 i pomaga regulować stężenie glukozy we krwi. Gdy organizm ma wystarczającą ilość chromu, lepiej wykorzystuje insulinę i dzięki temu stężenie glukozy we krwi u osób nie dość wrażliwych na insulinę osiąga właściwy poziom.
Stymuluje syntezę kwasów tłuszczowych i odpowiada za transport aminokwasów do komórek. Wchodzi w skład wielu enzymów trawiennych. Zapobiega miażdżycy, wpływa na utrzymanie równowagi między poziomem cholesterolu dobrego (HDL) i złego (LDL). Dowiedziono też, że pierwiastek ten łagodzi bóle głowy i zmniejsza rozdrażnienie.

Chrom a odchudzanie

Chrom w połączeniu z właściwą dietą i aktywnością fizyczną ułatwia pozbycie się nadwagi. Dlaczego? Po pierwsze – przyspiesza spalanie tłuszczów. Po drugie, regulując poziom cukru we krwi, hamuje napady wilczego głodu, zmniejsza apetyt, czasem likwiduje apetyt na słodycze.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/chrom-nie-tylko-na-odchudzanie-rola-chromu-w-organizmie_35673.html
Chrom przyspiesza spalanie tłuszczów, hamuje wilczy apetyt, czuwa nad poziomem cholesterolu, łagodzi bóle głowy, uspokaja – warto więc dbać, by go nam nie zabrakło. Sprawdź, jakie są objawy niedoboru chromu i najlepsze źródła w żywności.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/chrom-nie-tylko-na-odchudzanie-rola-chromu-w-organizmie_35673.html
Chrom przyspiesza spalanie tłuszczów, hamuje wilczy apetyt, czuwa nad poziomem cholesterolu, łagodzi bóle głowy, uspokaja – warto więc dbać, by go nam nie zabrakło. Sprawdź, jakie są objawy niedoboru chromu i najlepsze źródła w żywności.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/chrom-nie-tylko-na-odchudzanie-rola-chromu-w-organizmie_35673.html

12 komentarzy :

  1. Nie łykam żadnych suplementów diety.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś przyjmowałam chrom bo pomagał mi by nie jeść słodyczy

    OdpowiedzUsuń
  3. Brałam go, nie byłam aż taka słodyczożerna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O to coś dla mnie .Będę musiała spróbować ich :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jeszcze nigdy go nie brałam, ale jak mam ochotę na coś słodkiego to po prostu trenuję śliną wolę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak długo brałas chrom? Mam ochotę się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja mam ostatnio takie chcice na słodkie, że lepiej nic w domu nie mieć..

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio przestałam łykać suplementy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojj zdecydowanie by mi się przydał :(

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka