wtorek, 21 listopada 2017

"DZIECIĘĆ TYSIĘCY SŁOŃC NAD TOBĄ" - CLAUDIA GRAY...


"Pierwsza część serii pod tytułem "Tysiąc odłamków ciebie" wydawnictwa Jaguar pochłonęła mnie bez reszty, więc bez zastanowienia sięgnęłam po kontynuację o równie intrygującym tytule "Dziesięć tysięcy słońc nad tobą". Nie zwiodłam się i tym razem.





"Odkąd Marguerite użyła Firebirda, wynalazku rodziców, żeby podróżować do innych wymiarów, przyciągnęła uwagę wrogów, którzy nie cofną się przed niczym, aby zmusić ją do pomocy w podbiciu wszystkich wymiarów - nawet przed skrzywdzeniem ludzi, których kocha. Opiera się, dopóki jej chłopak, Paul, nie zostaje zaatakowany a jego dusza rozszczepiona i rozrzucona po wielu wymiarach."

Główna bohaterka Marguerite tym razem znów wpada w tarapaty i nadal powodem tego jest wynaleziony przez jej rodziców medalion, który przenosi ludzi do równoległych światów. Są ludzie, którzy za wszelką cenę pragną ów medalion dostać i w wyniku ich poczynań, chłopak bohaterki zostaje rozszczepiony na wiele kawałków. Bohaterka wyrusza więc w odległe światy by odnaleźć każdy z kawałków i poskładać swego umiłowanego w jedną całość. Pomaga jej przyjaciel, który oprócz wsparcia pragnie znaleźć też lek dla siebie. Zapowiada się pasjonująca lektura.

Ach, dzieje się, dzieje. Fabuła mknie jak strzała, powodując w czytelniku szybsze bicie serca i rumieńce emocji. Autorka miała genialny pomysł na fabułę i rewelacyjnie ujęła go w słowa. Powiało świeżością w świecie literatury, w której niemalże wszystko już było. Świetnie zrównoważone dialogi z opisami, mocno zarysowane postacie, tajemnice, nieprzewidywalność,  pościgi i płynny, lekki styl literacki dały mi wszystko to, czego potrzebuje czytelnik do szczęścia. A tak się bałam, że druga część nie dorówna pierwszej.

Claudia Gray ma bardzo plastyczny styl literacki, przez co możemy "wstrzelić" się w sam środek fabuły i prawie namacalnie wszystko odczuwać. Ja, czytając powieść miałam wrażenia jakbym oglądała film, tak obrazowo zostało wszystko przekazane. To prawdziwa sztuka umieć ująć w słowa ogrom emocji i uczuć bohaterów i zainteresować nimi czytelnika tak, żeby do ostatniej strony czytał z zapartym tchem - tutaj się udało i to rewelacyjnie.

Polecam powieść, nie tylko młodzieży (bo tak książkę sklasyfikowano), bo jest warta każdej minuty, jaką z nią spędziłam.

Książkę w wersji e-book możecie również zakupić w największej, polskiej bibliotece elektronicznej LEGIMI. Książka dostępna TUTAJ

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka