czwartek, 22 marca 2018

"NIESKOŃCZONE ŚWIATY JANE" - KRISTIN CASHORE... WYDAWNICTWO JAGUAR...


Po książki dla młodzieży sięgam zawsze z mniejszą ochotą niż po pozostałe i zazwyczaj okazuje się, że to błąd, bo większość potrafi wciągnąć, a dodatkowo przypomnieć mi, jak to kiedys było. W przypadku "Nieskończonych światów Jane" rónież długo się wahałam...



Główna bohaterka Jane odwiedza swą najlepsza przyjaciółkę Kiran. Już na miejscu poznaje też Ivy, z którą od razu łaczy ją nić sympatii. Jane przyjeżdża akurat w czasie, kiedy pzrygotowywana jest wielka gala wiosenna i sporo się dzieje. Ktos kradnie dzieła sztuki, ktoś inny porywa dzieci, a jeszcze inna osoba okazuje się być zupełnie kimś innym. Oryginalne wnętrza, tajemnice, wartka akcja i kolejne przygody - pomieszanie z poplątaniem... Z cała pewnością nudno nie będzie, a rozwiązanie zagadek zaskoczy każdego.

No cóż, w przypadku tej powieści moje obawy okazały się słuszne, bo nie jest ona zdecydowanie dla mnie. Najwyraźniej mój czterdziestoletni umysł nie jest już tak "lotny" jak u młodzieży, bo tempo akcji i ciągłe przeskoki z wątku na wątek powodowały w mojej głowie zawroty. I jeszcze spora ilość stron... Autorka ma sporo fajnych pomysłów, pisze lekko i ciekawie, ale taki misz masz i wielowątkowść może nadawać się tylko dla nastolatków. To jak dla mnie jedyna wada powieści, bo całość napisana jest świetnie. Dialogi i opisy zrównoważone, historia ekspresyjna i oryginalna, jest tajemniczo, szybko i ekscentrycznie - tak, jak lubi młodzież :). Sama histori równiez należy do tych, które powodują powiew świeżości w literackim świeci, w którym prawie wszystko juz było. Trzeba sporej dawki pomysłowości i wyobraźni, żeby ująć w słowa to, co dzieje się w lekturze, a jak wspominałam wyżej, dzieje się dużo. Podziwiam tez autorke za to, że przy ogromnej ilości wątków i bohaterów do opisania, zadbała o każdy, najmniejszy szczegół, dopracowując go do prefekcji. 

Polecam powieść czytelnikom nastoletnim, których umysł "ogarnia" abstrakcję i wszystko, co dziwne. Starszym czytelnikom polecam coś spokojniejszego :).

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka