niedziela, 20 maja 2018

DOMY NA SPRZEDAŻ - CZYLI CO SZUKAĆ, JAK SZUKAĆ I GDZIE SZUKAĆ...

scren zrobiony na stronie https://okeno.pl/ogloszenia/nieruchomosci/domy/domy-na-sprzedaz


Zapytał mnie ostatnio znajomy o zdanie na temat, gdzie i jak najlepiej kupić lub sprzedać dom. Hmmm, szczerze mówiąc temat był mi całkiem obcy, ale nie byłabym sobą, bo podejść do tematu ambicjonalnie i poszperać trochę w necie, żeby odnaleźć odpowiedź na pytanie znajomego.





Najprostszą metodą sprzedaży czy kupna domu jest ogłoszenie, o tym wszyscy wiemy, a jak ogłoszenie, to najlepiej w internecie, bo nic nie ma takiej siły przebicia jak internet. Napierw zerknęłam na wszystkim znaną wyszukiwarkę i szukałam pod frazą domy na sprzedaż. Myślę sobie potem, że może poszukać jeszcze trochę, bo to, co bardzo znane, nie zawsze znaczy najlepsze. I wiecie co? Znalazłam świetną wyszukiwarkę, która mnie zaintrygowała, bo pierwszy raz widziałam ją na oczy. 

OKENO - ta nazwa sama w sobie już mnie przyciągnęła, a sama wyszukiwarka pochłonęła na długo, tym bardziej, że jest bardzo czytelna i łatwo się w niej poruszać. Miniatury zdjęć są sporej wielkości jak na miniatury, co mnie, okularnicy przypadło do gustu, bo strasznie nie lubię, kiedy musze użyć lupy do obejrzenia czegoś. Tutaj problemu nie ma, zdjęcia są doskonale widoczne, i to co na nich się znajduje również. Na samej górze wyświetlane są oferty promowane (zdradzę Wam tajemnicę, że płaci się na Okeno mniej niż na innych stronach z ogłoszeniami), a zaraz pod ofertami wyróżnionymi znajdziemy pozostałe oferty. Ja skupiam się na domach na sprzedaż, bo o to pytał mnie znajomy, ale oprócz nich znaleźć tu można całą gamę innych ogłoszeń. Są ogłoszenia dotyczące wszystkiego, co związane z weselem, hobby, motoryzacją, wakacjami  i noclegami, sportem, elektroniką itd. Jest tego sporo.

Wróćmy zatem do układu wyszukiwarki. U góry z lewej strony znajduje się ramka, w którą wystarczy wpisać miejscowość w jakiej szukamy domu i... mówisz i masz :). Trochę niżej, czas na kolejne nasze wybory. Możemy wpisać cenę, która nas zadowala, albo którą jesteśmy w stanie wydać, potem liczba pokoi (i super, bo przecież większość z nas wie ile chce mieć w domu pomieszczeń), następnie jest powierzchnia działki, co bezpośrednio wiąże się wtedy z tym, czy koło domu będzie dość miejsca na ogród, czy będziemy wychodzili z mieszkania prosto na ulicę. Możemy wpisać też rodzaj zabudowy i czy interesuje nas rynek pierwotny czy wtórny. Nic dodać, nic ująć. 

Kliknięcie w ofertę, która nam się podoba powoduje otwarcie nowej karty - brawo! Nareszcie nie trzeba się cofać ze stronami, żeby znów znaleźć się w poprzednim miejscu, bo wystarczy zamknąć stronę i już. W ofertach znajdziemy więcej zdjęć, opis domu, ale nie zabraknie też maila sprzedającego i jego numeru telefonu. Jak nam się podoba, to klikamy w "obserwuj", jak sie nie podoba, to zamykamy stronę i szukamy dalej. 

Powyższa strona jak dla mnie jest czymś świeżym w świecie ogłoszeń, w którym wszystko już chyba było, bo znalazłam na niej ogłoszenia o domach, których nie widziałam w żadnym innym miejscu w necie. Nie ma tu też "tłoku" panującego w różnych powszechnie używanych wyszukiwarkach. Polecam. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka