niedziela, 2 grudnia 2018

REKLAMA DŹWIGNIĄ HANDLU...

Zdjęcie pochodzi ze strony http://reklama-efekt.pl/blog/


Reklamy możemy spotkać wszędzie. Firmy prześcigają się w tym, by to ich produkty były najlepiej odbierane przez potencjalnych klientów. Jedna reklama dociera do większej rzeszy ludzi, a inna do mniej licznej. Od czego to zależy?




Myślę, że wielkie znaczenie ma tutaj agencja reklamowa z jakiej korzysta dana firma. Przypomnijcie sobie, co przyciąga Wasz wzrok jak jedziecie samochodem, albo spacerujecie po mieście? Na co zwracacie uwagę, kiedy jesteście na imprezie lub po prostu w sklepie? Na reklamy, ale te reklamy, które odznaczają się czymś szczególnym prawda? Nie patrzycie na reklamę, która jest kolejną, lekko zmodyfikowaną kopią innej, tylko na taką, która jest nowatorska i odznacza się od innych. Ja na przykład lubię reklamy, które mnie śmieszą i zawsze dłużej się na nich skupiam, bo wtedy mogę się pośmiać, a jednocześnie poznać produkt.

Tak sobie myślę, że w dzisiejszych czasach, w których chyba wszystko już było, bardzo trudno jest wprowadzić nowy produkt tak, aby zainteresować potencjalnego konsumenta. Sama jako blogerka uczestniczę często w akcjach reklamowych czy promocyjnych danego produktu i widzę, które akcje dają rezultaty, a które nie. Czym zatem należy się kierować przy wyborze odpowiedniej agencji reklamowej? W moim mniemaniu należy zacząć od doświadczenia agencji i firm, które już z nią współpracowały. Czym więcej współpracujących firm, tym większa szansa na odpowiednią promocję. Nie należy też oczywiście pomijać nowo powstałych agencji, ale tutaj trzeba już mieć pojęcie o tym, czego chcemy i dokładnie  sprawdzić, czy akurat ta agencja potrafi nam to dać.

Nie wiem jak Wy, ale do mnie przemawiają też reklamy neonowe i wszystkie, które świecą. Idę sobie wieczorem i widzę dzięki neonowej reklamie już z daleka to, czego szukam. Świetna sprawa. Kolejną ciekawą formą promocji są ulotki, nadruki na wszelkiego rodzaju gadżetach itp. Mamy na przykład breloczek do kluczy. Niby mały drobiazg, ale nadruk na nim widzimy dzień w dzień, i jak myślicie? Czy taki nadruk utkwi nam w pamięci? Na pewno, czy chcemy tego, czy tez nie ;). Ulotki również lubię, aczkolwiek ta forma odchodzi powoli do lamusa. Teraz króluje multimedialny świat i sprytny przekaz w realu.

Podam Wam taki przykład. Idę sobie ulicami Wrocławia i szukam apteki - patrzę, a tam jakieś pięćset metrów przede mną wielki, świecący szyld z tym przybytkiem. Idę więc szybko i nie rozglądam się na boki. Dopiero w drodze powrotnej zauważyłam, że minęłam malutką apteczkę, bez wyraźnego oznakowania i szyldu... Tak to działa Kochani - czym większy neon, tym bardziej zauważalny. Wrócę jeszcze do ulotek - myślę, że jeśli są ciekawe graficznie, to spojrzę na jedną czy drugą, ale w tym wypadku dużo gorzej jest dotrzeć do odbiorcy, bo ulotki trzeba niestety rozdawać.

W każdym razie reklama w dzisiejszych czasach jest bardzo ważna i bez niej ciężko jest znaleźć klienta. Trzeba walczyć z konkurencją, znaleźć agencję, która wdraża ciekawe i nowatorskie reklamy i być sprytnym, nie zapominając przy tym o dobrej jakości naszego produktu czy usługi, gdyż sprzedając coś, co jest przysłowiowym "badziewiem" żadna reklama nam nie pomoże.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka