wtorek, 30 maja 2017

"MIŁOŚĆ DO TRAWY" - MICHAŁ KRUPA...




Lubicie niesztampowe powieści? Ja tak, bardzo je lubię. Lubię też kiedy w powieści nie wszystko do końca jest jasne, a po jej przeczytaniu pozostaje we mnie niedosyt w postaci tłoczących się w głowie pytań...



Monika i Krzysztof to dwoje samotników mieszkających z dala od ludzi. Powodem takiego stanu rzeczy jest to, że posiadają pewne umiejętności, czyli umiejętność porozumiewania się z trawą. co czyni ich "innymi", a jak powszechnie wiadomo, ta odmienność powoduje u ludzi strach, a nawet wykluczenie ze społeczeństwa. Wydaja się być zadowoleni z tego jak żyją i gdzie żyją, jednak coś się zmienia w momencie, kiedy Krzysztof ma sen... Zaczyna się walka o życie swoje i Moniki oraz poszukiwanie odpowiedzi na pytanie do czego ma służyć ów dar...

Takiej historii jeszcze nie miałam przyjemności czytać, co mocno mnie zaskoczyło, bo trudno jest napisać coś nowego w świecie, gdzie wszystko już przecież było. Ciekawa fabuła, mistycyzm, legendy, tajemnica i napięcie towarzyszące od początku lektury do końca dało mi niezłego, literackiego kopa. Jestem też pełna podziwu dla autora za umiejętne wplecenie w fabułę wątków historycznych dotyczących Słowian. Nie jest prosto napisać ciekawa historię o historii. 

Nasi bohaterowie również zostali "dopracowani" w najmniejszym szczególe. Nie są kimś tam, ale mają wyraźne cechy charakteru, złe i dobre. Dialogi i opisy (to, co dla mnie jest bardzo ważne) są zrównoważone, więc na pewno nie zawładnie nami nuda podczas czytania. Czytelnikowi nie zabraknie też chwil refleksji nad życiem, które ma swój cel, jednak w momencie, kiedy patrzymy na nie tylko i wyłącznie rozumem nie zrozumiemy nic... A być może niektórzy z nas nie mogą zrozumieć, bo zostało to z góry "zaprogramowane"? Takie właśnie pytania nasuwają się podczas czytania. Pytania, na które może być wiele odpowiedzi, ale może ich nie być wcale!

Dla mnie "Miłość do trawy" to jedna z ciekawszych książek jakie czytałam w ostatnim czasie i na dodatek spodoba się zarówno żeńskiej, jak i męskiej części czytelników. Dlatego też zapraszam do lektury jeżeli lubicie powiewy świeżości i oryginalności w lekturze.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka