piątek, 18 sierpnia 2017

JAK TO JEST Z TYM POZYCJONOWANIEM STRON W GOOGLE...


Dziś będzie trochę z "innej beczki", bo spróbuję przybliżyć Wam temat pozycjonowania stron www. Nie będę tu jednak sypać fachowymi nazwami, bo fachowiec ze mnie żaden, ale spróbuję nakreślić o co chodzi moimi słowami.





Do niedawna nie przywiązywałam większej wagi do pozycjonowania stron www w google, no bo i po co to blogerce piszącej w głównej mierze recenzje książek i to na dodatek bardziej z pasji niż z chęci zarabiania, jednak nie dawało mi to spokoju, zwłaszcza kiedy czytałam o linkach  nofollow i dofollow i myślałam "o co w tym chodzi?". I do dziś nie wiem :). Dlatego postanowiłam wesprzeć się fachową siłą.

Pozycjonowanie stron www to nic innego jak jedna z technik marketingowych mająca na celu uzyskanie jak największej ilości klientów. Mówiąc prosto, jeżeli nasza strona znajduje się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce google, to wiadomo, że będzie kliknięta jako pierwsza. Żeby jednak tak się stało, potrzeba szeregu działań, linków, słów kluczy itp. bajerów, których zwykły śmiertelnik nigdy nie zrozumie. 

Dla przedsiębiorcy, który stworzył stronę, opłacił grafików komputerowych, wybrał asortyment itd. to jeszcze nie koniec biznesu. Biznes on line to głównie wyszukiwarka google. Ile razy chcąc coś kupić wpisywaliście nazwę produktu lub usługi w google? Setki razy, prawda? I jak znam życie, klikaliście kilka pierwszych linków widocznych na pierwszej stronie. To teraz zdradzę Wam tajemnicę kto za tym stoi - najczęściej Afterweb, czyli grupa ludzi znających się na rzeczy. Sama osobiście sprawdziłam kilka słów kluczy i linków od powyżej agencji i rzeczywiście, zawsze były w czołówce.

Wiem jedno, jeżeli piszę recenzję książki jako pierwsza i ktoś szuka w google książki po tytule, to zaraz po stronach sponsorowanych, pojawia się mój blog, czyli jestem gdzieś tam na początku, mimo, że niczego nie sprzedaję, a jedynie robię reklamę wydawnictwu i autorowi (chociaż czasem to anty reklama). Gdybym w moim poście zamieściła link do firmy, to z automatu ta firma również ma reklamę, o ile ktoś w ten link kliknie. Jeżeli jednak recenzji jest już kilkanaście na różnych blogach, to mojego można szukać gdzieś tam na końcu - no może nie na końcu, ale na pewno nie w czołówce. To jedna z opcji marketingu. Specjaliści od pozycjonowania stron www jednak starają się żeby to już dana firma była widoczna, a nie mój blog, a dopiero w nim link. I o to właśnie w tym chodzi. Żeby być zawsze na górze.

Podsumowując - jeżeli jesteś przedsiębiorcą, a Twój biznes w głównej mierze opiera się na działaniach w internecie, to pozycjonowanie stron jest Ci niezbędne. Jeżeli jesteś blogerem utrzymującym się z prowadzenia bloga, to Tobie również potrzebne jest pierwsze miejsce w wyszukiwarce google, a jeżeli jesteś blogerem piszącym tylko i wyłącznie z pasji, to miło by było, gdyby Twoje posty, myśli i słowa przelane na internetowy papier przeczytało jak najwięcej czytelników, czyli... pozycjonowanie Twojej strony www musi być :).

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka