piątek, 26 października 2018

TANIE OPONY BIEŻNIKOWANE...

Zdjęcie pochodzi ze strony https://allegro.pl/4-zimowe-opony-bieznikowane-195-65r15-i7485164165.html


Za oknem powoli nastają zimniejsze dni, a już niedługo temperatura spadnie poniżej zera. Zanim jednak nadejdzie zima, powinniśmy zrobić jedną  z ważniejszych rzeczy... Nie wszyscy wiedzą, że kiedy temperatura powietrza spadnie poniżej 7 stopni Celsjusza należy... wymienić opony na zimowe.




Kiedyś niewiele wiedziałam o oponach i ich wymianie, a do wulkanizatora jeździłam, kiedy spadł pierwszy śnieg. Niewiele też wiedziałam o samych oponach..., a ich rodzaj i cena mają spore znaczenie. Co do ceny... ta potrafi przerazić, ale jest sposób na to, by nie przepłacić. Jak to zrobić? Po prostu zakupić opony zimowe bieżnikowane, które są doskonałą alternatywą dla całkowicie nowych opon. Co to takiego opona bieżnikowana? Jest to nic innego jak odnowiona metodą bieżnikowania zużyta opona. Tym sposobem, czyli przez nałożenie nowego bieżnika w miejscu zużytego, można odzyskać pierwotny stan opony. Można to zrobić dwoma metodami - na zimno i na gorąco, ale tego już może opisywać nie będę. Często słyszy się, że opony regenerowane są mniej trwałe od nowych i tu pozwolę się nie zgodzić.  Trwałość takiej opony zależy przede wszystkim od materiału jaki wykorzystano do regeneracji oraz od dobrania odpowiedniego wzoru bieżnika w zależności od pojazdu i funkcji jakie ma spełniać. Warto też zerknąć na datę produkcji. Jeśli dopilnujemy tych  rzeczy, to z całą pewnością zaopatrzymy się w tanie opony zimowe, wręcz nawet 30 % tańsze, a jednocześnie tak samo trwałe i bezpieczne jak opony nowe. Opony zimowe nalewki to przede wszystkim ekonomia, redukcja zagrożenia aquaplaningiem, bo większość opon bieżnikowanych ma głębszy bieżnik niż seryjne, mniejsze koszty eksploatacji, bo zużyte opony można bieżnikować 2 - 3 razy i co bardzo ważne - ekologia, gdyż regeneracja opony mniej obciąża środowisko niż produkcja nowej. 

Chyba warto też napisać czym różni się opona zimowa od letniej? Mianowicie w oponie letniej bieżnik jest praktycznie gładki i posiada duże klocki, mało nacięć i szerokie kanały odprowadzające. Duże klocki są po to, aby "przyklejać" się do rozgrzanej słońcem drogi,  szerokie kanały odprowadzające nie pozwolą na poślizg na kałużach. Są też wykonane z twardej gumy, dzięki czemu nie topi się ona w wysokich temperaturach, jednak kiedy temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza, guma staje się twarda jak kamień i wręcz niebezpieczna jest jazda na niej. Z kolei opona zimowa ma dużą ilość nacięć i lamel, a kanały odprowadzające wodę są węższe, a ich boki dodatkowo pogrubione, aby lepiej odprowadzać błoto pośniegowe na boki. Lamele za to przyczepiają się do śniegowej nawierzchni, dzięki czemu tor jazdy jest stabilny. Na bokach bieżnika również znajdują się kanały odprowadzające, a guma z jakiej są wykonane jest dużo bardziej miękka od gumy w oponach letnich, zawarto w niej też dużą ilość krzemionki, dzięki czemu nawet przy dużych mrozach zachowuje plastyczność.

Zapytacie gdzie kupić takie opony? Ja zaopatruję się na Allegro, bo tam mam największe porównanie sprzedających, cen i producentów, a równocześnie mogę sprawdzić opinie innych użytkowników, aby wiedzieć na pewno, że mam do czynienia z uczciwym sprzedającym. Nawet w tym roku rozglądałam się za oponami i rzeczywiście wybór jest spory, a każda aukcja opisana jest z dbałością o szczegóły, więc nawet osoby kompletnie nie mające pojęcia o oponach odnajdą się w tych informacjach. Przyznam się Wam, że jeśli czegoś nie "oganiam" to wtedy patrzę, która aukcja cieszy się największym powodzeniem i tam kupuję :), zazwyczaj jednak staram się dowiedzieć jak najwięcej, aby z czasem nie żałować mojego wyboru. 

A Wy jakie opony polecacie?

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka