poniedziałek, 26 sierpnia 2019

A CO JEŚLI ZDARZY SIĘ WYPADEK?


Zdjęcie pochodzi ze strony https://codex.org.pl/uniknac-problemow-uzyskiwaniem-odszkodowania-ac-podpowiadamy/


Zapewne wielu z Was spowodowało kiedyś wypadek? Czasem jest to spowodowane naszą winą, ale bywa i tak, że nie umiemy się odpowiednio bronić, bądź nie znamy dostatecznie przepisów, a nawet jeśli znamy, to w sytuacji stresującej wszystko "ulatuje nam z głowy" i dostajemy mandat wraz z punktami karnymi...



Mandat jakoś tam udaje się spłacić, samochód poszkodowanego zostaje naprawiony z naszego ubezpieczenia, a co w takim razie z naszym pojazdem, którego naprawa nie jest tania? Najlepiej w takim wypadku mieć opłacone ubezpieczenie AC, ale i tu mogą pojawić się problemy... 

Kilkanaście lat temu znalazłam się w dość nieciekawej sytuacji. Spieszyłam się do brata do szpitala, ale jechałam przepisowo. Zatrzymałam się w pewnym momencie na wyznaczonym obszarze drogi, aby skręcić w lewo, kiedy to z naprzeciwka, z ogromną prędkością (ograniczenie było do 60 km/h oraz linia ciągła) nadjechał samochód. Kierowca tuż przed skrzyżowaniem, na którym stałam zjechał na prawy pas i uderzył w mój samochód, a następnie dosłownie rozleciał się na kawałki na słupie, stojącym ponad 50 m. dalej. Wyobrażacie sobie jak szybko musiał jechać? Wezwaliśmy policję i jak to zwykle bywa, stwierdzono, że skoro nie ma świadków i to ja skręcałam,  to zapewne byłam za bardzo wysunięta itd., itp. Nikt nie mówił o tym, że w tym miejscu nie wolno wyprzedzać, czyli przekraczać linii ciągłej...

Jak się domyślacie otrzymałam mandat i punkty karne, a mój samochód zabrała laweta do warsztatu samochodowego. Kiedy wyceniono mi koszty naprawy, dosłownie ugięły się pode mną kolana, ale cieszyłam się, bo przecież miałam ubezpieczenie ac. Moja radość okazała się jednak przedwczesna, bo kwota jaką zaproponował mi ubezpieczyciel nie pokryła nawet 3/4 kosztów naprawy. W sumie nie wiem dlaczego - może źle opisałam wydarzenie, albo nieprawidłowo skompletowałam dokumentację. Na to jednak też znalazł się sposób, bo zwróciłam się z tym problemem do odpowiedniej firmy, która w szybkim czasie uzyskała dla mnie adekwatne do szkody odszkodowanie z ac. Zanim to jednak nastąpiło, firma prawidłowo skompletowała dokumentację, wyznaczyła mojego reprezentanta, nie pobrała żadnej opłaty wstępnej, a swoją prowizję otrzymała dopiero po skutecznym uzyskaniu odszkodowania, a to było "pewniakiem", bo firma ma dziesięcioletnie doświadczenie w uzyskiwaniu odszkodowań, posiada wykwalifikowanych specjalistów i zadbała też o kontakty z niezależnymi rzeczoznawcami.

Jeśli również znajdujecie się w podobnej sytuacji, to zapraszam do korzystania z owej firmy, a jaka to firma, dowiecie się klikając w link pod zdjęciem lub w słowa podświetlone na niebiesko. Dodam jeszcze, że ubezpieczenie ac obejmuje nie tylko koszty związane z wypadkami, ale to już każdy musi przeczytać w ogólnych warunkach ubezpieczenia u swojego ubezpieczyciela.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka