wtorek, 24 września 2019

GDY BÓL NIE POZWALA NORMALNIE FUNKCJONOWAĆ...

Zdjęcie pochodzi ze strony https://megamedic.pl/pl/p/Elastyczny%2C-tkaninowy-stabilizator-nadgarstkasrodrecza-SP-876W/1539


Dużo ostatnio piszę i raczej nie zwracam uwagi na to, w jakiej pozycji siadam do laptopa, co niestety poskutkowało sporym bólem nadgarstka. Pisać przestać nie mogę, tabletek przeciwbólowych łykać nie chcę, więc siłą rzeczy musiałam znaleźć inny sposób na ulgę - i znalazłam ;)




Mój sposób kosztuje zaledwie parę groszy, nie obciąża mi żołądka tak, jak byłoby to w przypadku leków i na dodatek wystarczy mi na bardzo długo. Co mi tak pomogło? Coś co zakładam się na newralgiczne miejsce i zwie się orteza na nadgarstek. Niby to tylko orteza, a zdecydowanie poprawiła komfort i stabilizację mojej ręki. Nigdy nie zwracałam uwagi na to, że nadmiernie obciążam swoje stawy i jakoś ból zawsze sam przechodził, jednak tym razem trwało to zbyt długo, a dolegliwości zaczęły dotyczyć również łokcia. Myślę, że gdybym nie zainterweniowała w odpowiednim czasie, to czekałby mnie poważniejszy uraz. 

Skoro już się żalę moją coraz mniej bolącą ręką, to napiszę o kilku zaletach stosowania stabilizatorów. Przede wszystkim chronią one przed urazami, ale kiedy uraz już wystąpi i zanim doczekamy się na rehabilitację refundowaną przez NFZ, stabilizator świetnie złagodzi ból i przyspieszy gojenie ran. Mój stabilizator, widoczny na zdjęciu tytułowym, wykonany jest z antybakteryjnego i hipoalergicznego materiału posiadającego zwiększoną moc wchłaniania i odprowadzania wilgoci. Jest też zapinany na rzep, co ułatwia mi samodzielne zakładanie go nawet podczas silnego bólu. Dzięki nowoczesnej technologii wykonania podnosi  też ciepłotę ciała, a co za tym idzie, wzmacnia naturalne procesy zdrowienia. Dlaczego ciepło powoduje zdrowienie? Wytworzone ciepło powoduje większą cyrkulację krwi, a to właśnie sprawia, że rany szybciej się goją, a i ból staje się mniejszy. 

Nie muszę się też martwić, że pod ortezą nadgarstek będzie spocony, bo materiał z jakiego została wykonana orteza pochłania wilgoć jednocześnie działając antybakteryjnie. Jest to materiał dedykowany szczególnie dla osób z wrażliwa skórą, skłonną do podrażnień i alergii. Jedynymi przeciwwskazaniami do stosowania stabilizatora są otwarte rany, egzemy i stosowanie maści rozgrzewających.

Elastyczne stabilizatory (ortezy) nadgarstka można stosować zarówno prewencyjnie podczas uprawiania sportu, aby zapobiegać przeciążeniom nadgarstka, ale i w przypadku reumatyzmu, gdzie ważne jest utrzymanie prawidłowej ciepłoty ciała. Przy poważniejszych urazach, albo w przypadku kiedy ręka była długo unieruchomiona gipsem, orteza zapobiega powikłaniom, które mogą wystąpić, gdyż osłabiona kończyna jest wtedy wyjątkowo podatna na uszkodzenia i przeciążenia. Kolejną zaletą usztywniacza jest możliwość zarówno rehabilitacji, jak i możliwość normalnego funkcjonowania w życiu codziennym, a o to przecież chodzi.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka