środa, 11 grudnia 2019

WITRYNA CUKIERNICZA - Z CZYM TO SIĘ JE?...

Zdjęcie pochodzi ze strony https://restoquality.pl/pl/p/Witryna-chlodnicza-cukiernicza-nablatowa-RTW100-100l/138

Święta już tuż tuż... Jedni w związku ze świętami przygotowują mnóstwo wypieków wykonanych własnymi rękami, a inni, tacy jak ja, wolą kupić gotowe ciasta i ciasteczka, które coraz częściej smakują równie dobrze jak te zrobione w domu.



Był tak, że w okresie przedświątecznym cały mój czas pochłaniało sprzątanie i planowanie oraz gotowanie potraw, których połowa i tak nie została zjedzona. Kosztowało mnie to mnóstwo sił i nerwów, a czasu na najważniejsze zawsze zabrakło - na rodzinę. W tym roku wspólnie z dziećmi postanowiliśmy ograniczyć przygotowania do minimum i zwyczajnie odpocząć we wspólnym gronie, przy blasku świątecznej choinki. 

Przy okazji zakupów rozejrzałam się trochę za cukiernią, w której mogę zakupić słodkości i w której witryna cukiernicza zapewni mi odpowiednie wrażenia wizualne i smakowe ;). Wbrew pozorom nie wszystkie witryny (inaczej lodówki) mają potrzebne parametry. Nie wszystkie także w ciekawy i przyciągający wzrok sposób eksponują wypieki. 

Patrząc z perspektywy klienta chciałabym aby witryna miała szklane szyby z czterech stron tak, abym mogła zobaczyć wypieki z każdej perspektywy. Fajnie, jak jest też oświetlenie led, które jakoś tak "upiększa" wszystko. To tak samo, jak z biżuterią na wystawach - pięknie błyszczy i przyciąga wzrok prawda? A kiedy do tego dojdzie apetyczny zapach - wtedy nie ma szans, żebym nie kupiła choćby małej babeczki. Z produktami gastronomicznymi jest podobnie - no... może niekoniecznie muszą błyszczeć, ale odpowiednie oświetlenie daje im apetyczny wygląd. Często pytam też przed zakupem w cukierni, kawiarni czy innym lokalu gastronomicznym o temperaturę w jakiej żywność jest przechowywana, a najlepsza temperatura to 4 do 12 stopni celsjusza. Kiedy widzę, że witryna ma elektroniczny wyświetlacz temperatury, wtedy wiem, że jest ona ustawiona bardzo precyzyjnie. I jest jeszcze jedna, bardzo ważna dla mnie rzecz - witryna musi być estetyczna i czysta, ale trzeba pamiętać, że to drugie zależy już tylko od obsługi lokalu, bo nawet najnowsza i najdroższa lodówka nie sprawdzi się, jeśli będzie ociekała brudem.

Zamieńmy się teraz na chwilę rolami i spójrzmy na sprawę z perspektywy właściciela lokalu. Czego on może oczekiwać od witryny w swoim lokalu? Myślę, że przede wszystkim będzie patrzył na stosunek jakości do ceny. Tak, tak - można kupić lodówkę w. rozsądnej cenie i z całą gamą potrzebnych parametrów. Niezwykle ważny jest też pobór prądu urządzenia, bo co przedsiębiorcy z taniego urządzenia, skoro pobór prądu puści go później z torbami ;). Do tego dochodzą oczywiście odpowiednia pojemność, zmiana otwierania kierunku drzwi czy regulacja półek tak, aby można było dostosować je do wielkości prezentowanych produktów. Są też rzeczy, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka, a mam tu na myśli rozwój drobnoustrojów, które powodują psucie się żywności. I tutaj również witryna cukiernicza ma pole do popisu - klient dostaje świeże jedzenie, a przedsiębiorca nie musi tracić pieniędzy i wyrzucać produktów. 

Rynek, nie tylko gastronomiczny ma swoje prawa - klient chce kupić dobry produkt, a przedsiębiorca chce jak najwięcej sprzedać. Jakość, cena i wygląd produktów uzupełniają się i sprawiają, że zwiększa się sprzedaż. Klienci zazwyczaj "kupują oczami" i warto w swych działaniach marketingowych chyba najbardziej oddziaływać na zmysł wzroku. Bądźmy szczerzy - najpierw patrzymy, a potem dopiero kosztujemy ;). 

1 komentarz :

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka