środa, 6 września 2017

PRAWNIK POTRZEBNY OD ZARAZ...


Zdjęcie pochodzi ze strony https://www.i-kancelaria.pl/o-kancelarii/radcy-prawni-prawnicy/radca-prawny-rafal-ptak/

Wizyta w sądzie, zawiłość kruczków prawnych, sprawy majątkowe, bankowe - to wszystko nie jest proste dla zwykłego człowieka. Czasem czytając te wszystkie paragrafy można dostać oczopląsów, a o zrozumieniu treści można tylko pomarzyć. Na szczęście w takich sprawach możemy liczyć na Kancelarie prawne.




Skąd dziś taki temat? Często współpracując z firmami większymi lub mniejszymi, zastanawiam się w jaki sposób radzą sobie ze wszystkimi przepisami. Z całą pewnością nie jest to proste. Już samo założenie spółki czy firmy wiąże się z szeregiem przepisów, a później dochodzą jeszcze transakcje handlowe, rynek nieruchomości, zamówienia, podatki i nie daj Boże ogłaszanie upadłości - czarna magia, przynajmniej dla mnie...

Wszystka wiedza pochodzi z doświadczenia” Immanuel Kant 

i tego się przez całe życie trzymam. Jeżeli czegoś nie umiem, czy nie rozumiem, powierzam to komuś, kto się na tym zna. Jeżeli o prawo chodzi, niestety poruszam się w nim jak mucha w smole. Powiecie teraz, że przecież nie jestem żadną bizneswoman, więc czemu piszę o obsłudze prawnej firm? Bo mnie to po prostu ciekawi :). Dążę jednak do tego, żeby uświadomić wszystkim, że nieważne czy jesteś przedsiębiorcą czy prywatną osobą, która potrzebuje porady prawnej, jest w trakcie rozwodu, czy dzieli spadek - jeżeli chodzi o prawo, najlepiej oddać się w ręce specjalisty. Tylko do jakiego, skoro na każdym kroku znaleźć można kancelarie prawne?

Dobry prawnik w naszym kraju to skarb. Ja, szukając godnego mnie reprezentanta w sądzie w pierwszej kolejności przeczytałabym od deski do deski jego stronę internetową. Jeżeli owa strona byłaby przyjazna dla oka i o zrozumiałej treści, to zostałabym na dłużej. Drugą bardzo ważną rzeczą jest dla mnie informacja gdzie radca prawny się kształcił, jakie otrzymał odznaczenia i jaką ma opinię wśród klientów. Bardzo ważne jest też dla mnie to, czy jedna kancelaria jest w stanie podjąć się spraw z różnych dziedzin. To tak, jak ze sklepami, wolimy wchodzić do tych, w których jest największy wybór. Daje to dodatkowy komfort i czas. Ważne są też oczywiście koszty, jednak dla mnie to nie ona grają główną rolę. Główną role ma dla mnie podejście prawnika do klienta. Jeżeli jest dla mnie zbyt służbowy i sztywny, to z naszej współpracy nic nie będzie. Jako klient muszę czuć się swobodnie i chcę współpracować z uśmiechniętym człowiekiem. Dla kancelarii jest to ocieplanie wizerunku, który nie umniejsza w żaden sposób profesjonalizmu.  Kolejna sprawa to dobry kontakt z prawnikiem, czyli mail, telefon, fax - to musi być, nic mnie bardziej nie denerwuje, niż dzwonienie przez cały dzień do kogoś, kto nie odbiera. Prosty język, - o tak! Już same przepisy są trudne, więc prawnik, dla którego nie mają one tajemnic, powinien mówić do klienta  zrozumiałym językiem, bo przecież sprawa jego dotyczy.

Podsumowując, od mojego prawnika wymagam wysokich kwalifikacji, profesjonalizmu, wielozadaniowości, a zarazem serdecznego podejścia do klienta. Tylko tyle i aż tyle :).

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka