Zdjęcie pochodzi ze strony https://norstat.pl/blog/introducing-quarterly-data |
Zastanawialiście się kiedyś skąd biorą się dane statystyczne i wyniki sondaży, dzięki którym poznajemy codziennie zaufane opinie innych ludzi? Albo na podstawie jakich analiz firmy często podejmują decyzje? Ten temat - wartościowych analiz danych chcę dziś poruszyć.
Cały proces gromadzenia danych, począwszy od zdefiniowania grupy docelowej przez zaskryptowanie badania, po dostarczenie wyników, jest procesem niezwykle żmudnym i wymagającym kompleksowej obsługi. Wszystko rozpoczyna się od sprecyzowania oczekiwań oraz uzyskania informacji na kiedy potrzebna jest pełna analiza. Następnie tworzona jest specjalna ankieta wysyłana do respondentów. Co ważne, ankiety można wypełniać również na urządzeniach mobilnych. Na przykład tutaj https://norstat.pl/ znajdujue się strona firmy, która na swoim panelu internetowym umożliwia prowadzenie badać w aż 18 europejskich krajach. Dysponuje też wiedzą na temat wszystkich metod gromadzenia danych.
Jak wygląda to z punktu widzenia respondenta? Jestem jednym z nich i należę do społeczności Norstat Polska. Kiedy firma dostaje zlecenie na zebranie danych bądź na analizę, my respondenci otrzymujemy ankietę do wypełnienia. Jednak sam fakt otrzymania ankiety jeszcze nie świadczy o tym, czy należymy do grupy docelowej, gdyż najpierw pojawiają się pytania weryfikujące i dopiero po odpowiedzi na nie, możemy przejść lub nie, do następnego etapu ankiety. W ten sposób mamy pewność, że dane pochodzą z odpowiedniego źródła. Tak właśnie tworzy się dane statystyczne, tak potrzebne wielu firmom i instytucjom.
Firma Norstat powstała w 1997 roku i jest największą, wiodącą firma zbierającą dane do badań rynku, w Europie. W samym roku 2021 firma Norstat przeprowadziła 5 milionów wywiadów, zakończyła 10 tysięcy projektów i pozyskała 1500 wyjątkowych klientów w piętnastu krajach. Imponujące wyniki prawda? Wszystko to osiągnięto dzięki temu, że nie ma ograniczeń co do metody zbierania danych, a zamiast tego Norstat skupia się na tym, co najlepiej sprawdzi się w przypadku konkretnego klienta. Ich ilościowe i jakościowe metody badawcze zapewniają rzetelne zbieranie danych na dowolny temat wśród dowolnej grupy docelowej, a każda oferowana metoda jest ściśle dopasowana do wybranej sytuacji, potwierdzona naukowo, sprawiedliwa dla respondentów i dopasowana do branży.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.