sobota, 2 kwietnia 2016

"SIŁA GŁOSU. JAK MÓWIĆ, BY LUDZIE CHCIELI SŁUCHAĆ" - KATARZYNA PIETROŃ.


"SIŁA GŁOSU. JAK MÓWIĆ, BY LUDZIE CHCIELI SŁUCHAĆ " to poradnik w miękkiej oprawie liczący 232 strony, nie jest to jednak dużo, zważywszy, że publikacja jest formatu troszkę mniejszego niż A3. Co znajdziemy w powyższej publikacji? Czy warto ją przeczytać? Tego dowiecie się z dalszej części postu.

Patrząc na tytuł, zdawać by się mogło, że to poradnik o tym, jak zwracać się do kogoś, by ten ktoś wykonywał nasze polecenia. Każdy kto tak pomyślał ( ze mną w roli głównej) myli się. Jest to poradnik o tym jak mówić, jakiego tonu używać, jak ćwiczyć nasz głos, żeby słuchano naszego głosu, a tym samym nas, z przyjemnością i zaciekawieniem. Książka skierowana jest głównie dla osób "pracujących" głosem, czyli muzyków, aktorów, osób występujących publicznie, sprzedawców itp. według mnie, jednak nie do końca tylko do tej grupy osób. To, co znajdziemy w publikacji przyda się każdemu z nas.

Książka dzieli się na rozdziały. Wymienię tu tylko kilka z nich, bo jest ich sporo, a nie jest moim zamiarem streszczać książki, tylko napisać co o niej sądzę. Mamy więc rozdziały takie, jak: O TECHNIKACH EMISJI GŁOSU, GŁOS POD WPŁYWEM STRESU, ĆWICZENIA I PORADY, SIŁA GŁOSU itd.  Wszystko napisane jest przystępnym językiem, najważniejsze rzeczy są "wytłuszczone", zadbano też o przejrzystość tekstu. Znajdziemy też mnóstwo odnośników do innych poradników. Co najbardziej mi się spodobało? Ćwiczenia mowy i nie do końca tutaj przez wzgląd na samą siebie, bo z dykcją nie mam problemów, ale na synka, bo ćwiczenia te polegają na artykułowaniu wierszyków naszych, polskich poetów. Mówimy szybko, wolno, głośno, cicho, dzielimy oddechy i wiele, wiele innych. Moje dziecko jak na trzylatka przystało, mówi jeszcze niewyraźnie, a tutaj powtarzając za mną, ćwiczymy jego dykcję jednocześnie się bawiąc. Są też ćwiczenia logopedyczne takie, jak powtarzanie ra, re, ri, ro, ru albo sza, sze, szi, szo, szu. Nauczymy się też jak prawidłowo oddychać przeponą i dzięki temu nie obciążać krtani, dowiemy się kiedy mówić wyższym tonem, kiedy zrobić pauzę, jak stopniować nasz głos. Jest tu szereg na prawdę przydatnych wskazówek. Wiadomo, że nasz głos jest zaraz obok komunikacji niewerbalnej (gesty, ruchy) ważnym środkiem przekazu i tutaj autorka rozebrała go na części pierwsze. Nigdy nie byłam zwolennikiem czytania poradników, bo uważałam, że nie da się zamknąć wszystkiego w jednej książce. Teraz uważam, że czasem warto po taką publikację sięgnąć, chociażby po to, żeby dowiedzieć się czegoś nowego. Poradniki nie są moją ulubioną literaturą, bo należę do osób, które wolą do wszystkiego dochodzić samemu, metodami prób i błędów, ale czasem zdarzy mi się z nich korzystać, kiedy potrzebuję potwierdzenia moich spostrzeżeń. Tutaj dowiedziałam się jednak więcej niż sama mogłabym wymyślić. Po za tym wiadomo -  co fachowiec to fachowiec, a autorka widać, że zna się na tym o czym pisze, bardzo dobrze.


Podsumowując - publikacja w 100% jest przydatna dla tak popularnych teraz sprzedawców, telemarketerów, aktorów i... matek. Posiadać umiejętność przekazywania naszych myśli i słów odpowiednią modulacją głosu i do tego umieć mówić tak, że z ciekawości wszyscy milkną, to jest coś. W najbliższym czasie nowo nabyte umiejętności zamierzam przetestować na mężu, który nigdy mnie nie słucha i na dzieciach, zwłaszcza na nich.

Publikację możecie zakupić na stronie wydawnictwa  SENSUS.PL


12 komentarzy :

  1. ciekawy poradnik nie powiem. ale ani ja sprzedawca, ani telemarketer. a dzieci jeszcze słuchają ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się, chętnie się w nią zaopatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie ;-) A cytowany wierszyk znam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z ciekawości bym przeczytała. W sumie taka wiedza przyda się każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czujemy, że i nam by się przydała :) Tym bardziej, że nie wykluczamy pracy na uczelni w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa książka. Przydałaby mi się. Może bym się nauczyła lepiej mówić tzn. bez stresowo. Ja lubię poradniki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się pożyteczna i ciekawa pozycja, w wolnej chwili chętnie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie bym zajrzała do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa ksiazka :)
    Zapraszam
    gebalaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa pozycja, mi by sie przydala bo ostatnio moja czterolatka "nie slyszy" jak mama mowi.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka