poniedziałek, 28 października 2019

WAKACJE W CHORWACJI...

Zdjęcie pochodzi ze strony https://www.interhome.pl/chorwacja/istria/umag/


Letnie wakacje już za nami i nadszedł czas na przygotowania do... kolejnych letnich wyjazdów. Dużo podróżuję z dziećmi w ciągu całego roku, ale do letniego odpoczynku przygotowuję się szczególnie starannie. Musi być wygodnie, blisko atrakcji, pięknie i... tanio. Czy to możliwe? Oczywiście, że tak.




Dużo słyszałam o urokach Chorwacji, która rok w rok jest chyba najbardziej obleganym miejscem przez turystów,  ale tak się złożyło, że nigdy tam nie dotarłam. Dlatego też w wakacje 2020 to będzie nasz (mój i dzieci) cel, a dokładnie miejscowość Umag.  Umag to niezwykle urokliwe miejsce z piękną plażą i mnóstwem atrakcji (nurkowanie, jazda konna, wspinaczka, siatkówka, tenis) oraz z setkami miejsc noclegowych. Noclegi w Umag - od tego zaczęłam. Ach, jak ja lubię te poszukiwania w google, czytanie opinii i oglądanie zdjęć domów i apartamentów wakacyjnych. Potrafię się skupić na tym ładnych parę dni, tak, żeby było idealnie. Podróżowanie na własną rękę daje właśnie takie możliwości - mogę sama szukać i decydować o tym, jakie miejsce i nocleg wybiorę. Podróżowanie na własną rękę daje mi też wolność wyboru, którą tak bardzo sobie cenię.

I jest jeszcze jedna, bardzo dla mnie ważna rzecz z powodu, której wolę sama szukać miejsc na idealne wakacje - moje dzieci mają specjalną dietę, której zazwyczaj nie dostanę w żywieniu "hurtowym" jakie proponują biura podróży - dlatego też szukam miejsc, w których znajdę aneks kuchenny. Dzięki temu moje dzieci zjedzą to, co lubią i mogą. Kilka takich miejsc znalazłam właśnie w Umag. 

Zdjęcie pochodzi ze strony https://www.interhome.pl/chorwacja/istria/umag/

Pierwsze miejsce (zdjęcie powyżej) to przepiękny apartament Karmen, położony zaledwie 100 metrów od można, które można także podziwiać z dużego tarasu umiejscowionego na... dachu. Są cztery pokoje, otwarta kuchnia, dwie łazienki, pralka, zmywarka, internet i wszystko to, co potrzebne jest do wygodnego spędzenia tam czasu. No i apartament jest dwupoziomowy, co w sumie daje ponad 100 m2.

Zdjęcie pochodzi ze strony https://www.interhome.pl/chorwacja/istria/umag/
Kolejnym miejscem, które mnie zachwyciło jest Dom Wakacyjny Sv. Ivan 2, również położony blisko plaży. Jest to dwupoziomowy dom szeregowy o powierzchni 160 m2, w którym znalazłam cztery pokoje, taras, a właściwie dwa tarasy, otwartą kuchnię, dwie łazienki, basen i wiele, wiele innych. Dom jest położony w zacisznym miejscu, 4 km. od centrum Umag. Sami popatrzcie jak tam pięknie, a to tylko jedno z kilkunastu zdjęć, które można obejrzeć po kliknięciu w linki pod zdjęciami i w słowa podświetlone na niebiesko.

Zdjęcie pochodzi ze strony https://www.interhome.pl/chorwacja/istria/umag/
I ostatnim miejscem, jakie chcę Wam pokazać i które znalazło się w czołówce noclegów, które wybiorę (oczywiście jedno z nich), to Apartamenty Skiper Family. To trzypokojowe mieszkanie położone na dwóch poziomach mieści się praktycznie nad samym morzem, co w moim przypadku chyba przeważy w wyborze. Można też zabrać ze sobą swojego pupilka, bo zwierzęta są akceptowane. Jest basen, taras, pole golfowe w pobliżu, klimatyzacja, internet, kuchnia, pralka i wszelkie inne udogodnienia. Po prostu super.

Wczasy planowane na własną rękę są zdecydowanie tańsze, chociażby przez wybieranie tańszych lotów niż te, kupione przez biuro podróży. Równocześnie nie jesteśmy uzależnieni od godzin posiłków i serwowanego menu. Zaletą jest też możliwość zwiedzania miejsc, które chcemy, a nie które znajdują się w ofercie. Z całą pewnością lepiej też poznamy miejscowy język podczas poruszania się na własną rękę. Myślę, że i kultura i zwyczaje danego kraju będa nam bliższe, bo kto inny pokaże nam miejsca, których nie ma w przewodnikach jeśli nie miejscowi. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka