piątek, 19 sierpnia 2022

VINTAGE, PRL W ARANŻACJI POKOJU DLA DZIECKA...

 




Styl vintage to przede wszystkim zamiłowanie do rzeczy starych, które niosą ze sobą historię. Nie mam na myśli tutaj antyków. W takim stylu postanowiłam ostatnio nieco zmienić pokój mojego syna. Jako, że wychowałam się w czasach PRL, chciałam w ciekawy sposób pokazać to mojemu dziecku. I tak oto powstała galeria kolorowych obrazów vintage przedstawiająca samochody mojego dzieciństwa. 


W wyborze pomógł mi sklep internetowy https://www.decormint.com/pl/ gdzie znalazłam całą gamę dekoracji dobranych przez projektantów, a wszystkie kolekcje stworzyli polscy ilustratorzy. Przyznam szczerze, że spędziłam na owej stronie kilka godzin. Jest z czego wybierać - obrazy, plakaty, tapety, poduszki, kocyki itp, a ze wszystkich można stworzyć tak zwany "komplet". 


Wybrałam pięć obrazów na płótnie canvas (podobne płótno do płótna malarskiego), każdy z innym samochodem rodem z PRL i w innym kolorze, za to w takich samych wymiarach - 60 cm x 80 cm. Jak widać na zdjęciach, był to strzał w dziesiątkę. Każdy z obrazów jest na drewnianym, pachnącym krośnie. Boki obrazów są zadrukowane, a w gratisie załączono zawieszki. Obrazy robione są pod zamówienie i czas realizacji to zaledwie cztery dni.

Nysa, Fiat 125p, Fiat 126p, Syrena i Polonez - to obecnie nie do pomyślenia, ale w moim dzieciństwie takie właśnie samochody poruszały się po naszych drogach. Najbardziej powszechnym był chyba jednak Fiat 126p, zwany żartobliwie "bmw" czyli "bardzo mały wóz". Oj, ile z tym modelem wiąże się moich wspomnień, aż miło wrócić do tego pamięcią. I tylko my, wychowywani w czasach PRL wiemy jak wiele można zmieścić w czymś tak niewielkim ;). 

Wróćmy jednak do sklepu, w którym te cuda zostały zamówione. Synkowi tak się spodobały, że mamy w planach zakup kolejnych produktów w tym stylu, m. in. kolejnych obrazów samochodów Żuk, Warszawa, motoru Junak,  poduszek, poszewki na kołdrę, zasłon i magnesów na lodówkę. Będzie kolorowo i historycznie, bo PRL to kawał naszej polskiej historii.

W sklepie można nabyć też produkty w innych stylach - klasycznym, industrialnym, minimalistycznym, romantycznym, skandynawskim i wiele, wiele innych.  Do sklepu przeniesiecie się klikając w link w tekście.  Polecam.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka