czwartek, 2 czerwca 2016

"KOCHANE ZWIERZĘTA" - EWA MIRKOWSKA


"Każde dziecko, które kocha zwierzęta, będzie zachwycone tą książką. Znajduje się w niej 40 pasjonujących opowieści, których bohaterami są zarówno zwierzęta domowe - psy, owce, kózki, kotki, osiołki, krówki, konie, gęsi, króliki, kury i koguty, kaczki, jak i dzikie zwierzęta zamieszkujące polskie lasy, lisy, sarny, wilki, jeże, puchacz, kuny, bobry, dziki, wiewiórki, ptaszki; afrykańską sawannę, żyrafy, hipopotamy, słonie, lwy, zebry; tropikalną dżunglę - tygrysy, małpki; czy wreszcie lody Arktyki i Antarktydy - niedźwiedzie polarne, pingwiny, lisy polarne, psy husky, foki."



Wydawnictwo SIEDMIORÓG kolejny raz sprawiło mnie i mojemu dziecku prawdziwą przyjemność swą publikacją. "Kochane zwierzęta" to kilkanaście krótkich bajeczek z życia cudownych zwierzaczków.

Nasze dziecko znajdzie tu zbiór krótkich opowiadań o zwierzątkach. Nazwałabym to raczej migawkami z ich życia. Już pierwsze opowiadanie bardzo mnie rozczuliło, bo kto z nas nie rozczula się gdy widzi cudowne i puchate króliczki, które na dodatek jedzą z ręki? Słyszeliście kiedyś o czarnych łabędziach? Ja nie, ale drugie opowiadanie uświadomiło mi, że takie istnieją. Chyba miałam tak samo zdziwioną minę jak synek. A śpiewającego szczupaka słyszeliście? Ja tez nie, ale przeczytałam o nim w trzeciej bajeczce. Wiem już też, że polarne niedźwiedzie marzą od czasu do czau o Krainie Wiecznej Wiosny i wiem też, że żaby potrafią nauczyć lisa polowania.  Rozbawiło mnie opowiadanie o latającej żyrafie. Śmialiśmy się z synkiem do łez. podziwialiśmy mądrego psa Łatka, który swą mądrością uratował stado głupich owiec. Takich opowieści znajdziecie tu całe mnóstwo.Każdy dorosły i każde dziecko znajdzie swoje ulubione, a nawet kilku ulubionych. ja polubiłam wszystkie, a synkowi spodobały się te, mówiące o puchatych zwierzętach.Na uwagę zasługują tu cudowne ilustracje z kategorii tych najpiękniejszych. Są kolorowe, ciepłe i realistyczne, a mimo to nadal mają w sobie bajkowa magię. Każda z bajeczek jest napisana zrozumiałym dla dziecka językiem i napisana tak interesująco, że nie można się znudzić. Całość rewelacyjnie wciąga dziecko w świat zwierząt, ucząc je przy tym szacunku do tego innego niż nasz świata. Mój synek słuchał mojego czytania z wypiekami na twarzy. Należy do dzieci kochających zwierzęta i dopóki nie przeczytaliśmy całej książki (jedna bajka codziennie przed spaniem) nie miałam problemu w zaciąganiu go do łóżka.





"Kochane zwierzęta" to nie tylko opowiadania o zwierzątkach, bo nasze dziecko nauczy się tu też wielu przydatnych informacji np., że króliczki maja futerko, ptaki piórka, a jeszcze inne stworzenia łuski. Dla młodszych pociech pewnie niektóre zwierzęta nie były nawet wcześniej znane. Tu mają okazję je poznać.

Książkę znajdziecie TU w cenie 6, 99 zł.co jest rewelacyjną ceną za taką jakość publikacji.

Wydawnictwo:                Siedmioróg
Ilustracje:                        Philippe Salembier
Liczba stron:                   74
Oprawa:                          twarda



http://siedmiorog.pl/

1 komentarz :

  1. Ale piękne ilustracje!!! Nie mogę się napatrzeć! Śliczne zwierzęta :) i ta cena :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka