środa, 29 czerwca 2016

WYDAWNICTWO MD MONIKA DUDA, SERIA BEZPIECZEŃSTWO - WOJSKO, POLICJA, STRAŻ POŻARNA, POGOTOWIE RATUNKOWE...




WYDAWNICTWO MD uszczęśliwiło mojego synka, wielbiciela wszystkiego co ma związek z samochodami i akcjami ratunkowymi, zestawem składającym się z czterech książeczek  i opaski odblaskowej. Tytuły, jak i zawartość, idealnie dopasowano do mojego smyka. Mamy więc "WOJSKO", "POLICJĘ", "STRAŻ POŻARNĄ" i "POGOTOWIE RATUNKOWE" z serii "BEZPIECZEŃSTWO" 


Są to książeczki, które uczą przez zabawę, co u młodszych pociech jest najbardziej preferowaną formą przyswajania wiedzy. Ostatnio często słyszę w wiadomościach, że kilkuletnie dziecko zawiadomiło policję, że mamusia potrzebuje pomocy, czy inne, dzwoniące do straży pożarnej, bo zapalił się dom. I zawsze zastanawiało mnie skąd te dzieci znają numery alarmowe i do tego potrafią zachować zimną krew. Ja raz byłam w takiej sytuacji, już jako dorosła musiałam błyskawicznie zareagować i zadzwonić po karetkę i... zapomniałam numeru. Powodem był ogromny stres i fakt, że nigdy nie przywiązywałam wagi do utrwalania tych numerów. Z pomocą przyszły mi waśnie moje córki, które na spokojnie wyrecytowały mi numer 112, który jest numerem ratunkowym uniwersalnym, do wszystkich służb ratunkowych. Dlatego z własnego doświadczenia wiem, jak ważne to są informacje i jak ważne jest przyswajanie ich naszym dzieciom.

Seria BEZPIECZEŃSTWO to nie tylko informacje i ciekawostki na temat pracy Policji, Wojska, Pogotowia Ratunkowego i Straży Pożarnej. To także zbiór zasad i porad, dzięki którym dzieci będą umiały się odnaleźć w sytuacji zagrożenia. Te istotne dla bezpieczeństwa wskazówki uświadamiają naszym pociechom, że stosowanie zasad ułatwia życie, a odkrywanie tej prawdy odbywa się w każdej książeczce podczas zabawy naklejkami czy rozwiązywania rozmaitych ćwiczeń.

Zestaw zawiera cztery książeczki + pasek odblaskowy




Już na pierwszej stronie każdej z publikacji nasze dziecko znajdzie zadania właśnie z numerami alarmowymi. Zadania są w różnych formach. W jednym łączymy odpowiedni telefon z przynależnym mu opisem, a w innym wklejamy odpowiednie naklejki. Nie będę tu wymieniała wszystkich zadań, bo jest ich wiele, ale powiem, że każde w sposób zabawny i mądry pokazuje dziecku jak dbać o bezpieczeństwo. Świetną sprawą są tu też naklejki, tak lubiane przez maluchy.








U dołu lub u góry każdej strony umieszczone są też ważne informacje, podane w formie komunikatu, lub "wklejone" w treść zadania, które trzeba wykonać. Oprócz krzyżówek, rebusów, łączenia odpowiednich elementów, przyklejania naklejek, labiryntów czy zgadywanek, są też ilustracje, pokazane w ciekawy i prosty do zrozumienia sposób. Jak się domyślacie, moje dziecko rozpoczęło swoją przygodę z bezpieczeństwem od przyklejania naklejek. Potem zrobiliśmy zadania odpowiednie do jego wieku, a nieco trudniejsze zostawiliśmy na odpowiednią porę. I takim oto sposobem, będziemy co jakiś czas wracać i utrwalać te, jakże ważne sprawy.

Co jeszcze podoba mi się w tych zeszytach? Kolory. Może na moich zdjęciach aż tak tego nie widać, ale są bardzo żywe i wyraziste. Ilustracje pokazane są w wersji real, a zabawne obrazki są miłe dla oka i przyjazne dziecku. Całość zawarta jest na kartkach formatu A4 i zamknięta jest w lekko usztywnianych okładkach.

Cena ZESTAWU to 20 zł. Jeżeli jednak wolicie pojedyncze książeczki, wtedy za jedną zapłacicie 5, 70. zł.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka