poniedziałek, 2 października 2017

"KAPITAN MAJTAS" - DAV PILKEY (WYDAWNICTWO JAGUAR)...



"Kapitan Majtas" - już po przeczytaniu tej wdzięcznej nazwy wiedziałam, że książka rozbawi mnie do łez, ale... wiedziałam też, że będę znów musiała przypomnieć sobie jak to jest dzieckiem bądź nastolatką... Są dni kiedy przychodzi mi to z łatwością i na taki dzień musiałam poczekać z lekturą, jednak zanim zabrałam się za czytanie, książkę "ogarnęła" moja córka. Jak myślicie? Podobało nam się?



Któż to jest Kapitan Majtas? To bohater filmu animowanego, którego losy zostały jednocześnie ukazane w wersji kinowej, jak i książkowej (Wydawnictwo Jaguar). Jednak prym w powieści wiodą dwaj chłopcy, Harold i George. Fajne z nich chłopaki, niestety są bardzo, bardzo zauważalni, a jak już Cię raz zauważą, to ciągle jesteś na cenzurowanym. Tak jest i w ich przypadku, co w sporej części jest jednak zasługą łobuziaków.

 W drugiej części serii "Kapitan Majtas. Inwazja krwiożerczych klozetów" chłopaki nieźle rozrabiają. "Niechcący" psują bardzo ważny szkolny turniej wynalazców, a następnie, oczywiście znów niechcący stworzą armię... Klozetów i to do tego krwiożerczych. Kto teraz będzie z nimi walczył? Kto uratuje świat i powstrzyma wstrętne klozety? Oczywiście Kapitan Majtas!

Za to w czwartej części "Kapitan Majtas. Przerażający plan profesora Pofajdanka" chłopaki zalezą za skórę wyżej wspomnianemu profesorowi. Być może nic by się nie stało, gdyby nie to, że profesor ma nieco oryginalne nazwisko. W jego kraju nie było w tym nic dziwnego, jednak w Ameryce budzi ono ogólną wesołość, przez co profesor nie może pochwalić się swoimi wynalazkami. Zdruzgotany i żądny zemsty profesor ma plan i jedyną osobą, która może uratować przed nim świat jest... "Kapitan Majtas"!

W tych cienkich książkach na pewno nie zabraknie poczucia humoru i śmiesznych scen, a my, jako czytelnicy nie powstrzymamy się tak łatwo od ataków śmiechu.  Fabuła jest totalną abstrakcją, a jednak potrafi skupić czytelnika na treści.Całość dopełniają piękne i przyciągające wzrok ilustracje, na których widać jak wiele dzieje się w powieści. Jak dla mnie książki z serii "Kapitan Majtas" to świetna odskocznia dla młodzieży :).

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś. Twoja obecność jest moją motywacją. Zapraszam.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka